تولید برق

ساخت وبلاگ

برای انتخاب دیزل ژنراتور موارد زیر را در نظر می‌گیریم:

محاسبه بار الکتریکی مصرفی

نوع بهره برداری (اضطراری، حالت کار دائم)

هدف از محاسبه‌ی بار الکتریکی رسیدن به مقدار حدودی از نیاز به انرژی الکتریکی برای تهیه دیزل ژنراتور مناسب است چراکه اگر ژنراتور ظرفیتی کمتر از مقدار محاسبه شده داشته باشد نمی‌تواند پاسخگویی برای نیاز مصرفی باشد و در صورت انتخاب ظرفیت بزرگتر از تقاضا هزینه اضافی به سرمایه گذار تحمیل خواهد کرد. ژنراتور اضطراری برای مدت زمان قطع برق نیرو را به یک بار الکتریکی متغیر تأمین می‌کند. ژنراتور پرایم برای تامین مصارفی که به شبکه برق دسترسی ندارنداستفاده می‌شود. اگر دیزل ژنراتور پرایم در بازه زمانی ۲۵۰ ساعته کار کند، باید با توان ۷۰ ٪ کار کند. اگر دیزل ژنراتور باید با توان ۱۰۰ ٪ استفاده شود، نباید بیش از ۵۰۰ ساعت در سال کار کند و ژنراتور نباید بیش از حد بارگذاری شود.دیزل ژنراتور را بهتر بشناسیم

دیزل ژنراتور های کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می شود استفاده می شوند. کشتی ها و بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از ژنراتورهای دیزلی نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می کنند. به وسیله نیروی محرکه برقی می توان حرکت یکنواخت و قدرتمندتری علاوه بر استفاده مناسب تر از فضا داشت. محرکه ‌های برقی قبل از جنگ جهانی اول در کشتی ها مورد استفاده قرار گرفتند و در طول جنگ جهانی دوم به تکامل رسیدند. دستگاه های تولید برق بر اساس ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم و بر اساس قدرت تولیدی و به کیلووات طبقه بندی و نامگذاری شده و با توجه به نوع مصرف آن برای تولید برق مستمر یا اضطراری انتخاب می شوند.

چرا دیزل ژنراتورها بهتر هستند؟

امروزه با توجه به پیشرفت و توسعه در زندگی بشر نیاز به انرژی بیشتر از پیش شده و ما به یک منبع انرژی نیاز داریم که بتواند سرمایه کوتاه مدت و بلند مدت ما را مدنظر قرار داده و در بهترین حالت سرمایه گذاری ما را بیمه کند. از این رو به یک ژنراتور با قیمت مناسب، هزینه های نگهداری مقرون به صرفه و عمر مفید ضروری نیاز است. در نظر گرفتن این پارامترها ما را به سوی انتخاب یک ژنراتور دیزلی هدایت می کند.

علت انتخاب بیشتر دیزل ژنراتورها نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی

در انتخاب ژنراتورها عوامل متعددی نظیر تامین سوخت و ذخیره آن، شرایط کار و تامین بار و غیره تاثیر دارند. یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتورهای دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن است.

در حالت کلی دیزل ژنراتورها به علت مواد خاصی که از آن ساخته می شوند و ساده تر بودن فرایند ساخت و همچنین ساده تر بودن و کند کار تر بودن قطعاتشان، کمتر دچار خستگی می شوند. در نتیجه به محض ایجاد خستگی عمر آنان تمام می شود. در صورتی که در ژنراتورهای گازی هزینه اولیه تهیه بسیار بیشتر بوده و تنها مزیت آن از نظر اقتصادی برای مصرف کننده، تامین آسان تر سوخت آن است.

تولید برق...
ما را در سایت تولید برق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیوا diizel بازدید : 168 تاريخ : شنبه 5 تير 1400 ساعت: 14:19

در گذشته‌های نه چندان دور زندگی مشترک افراد دوام طولانی‌تری داشت و طلاق به‌ندرت اتفاق می‌افتاد. اما امروزه در عصر بی‌ثباتی اقتصادی، افزایش ابتلا به بیماری‌های روانی، فشار وارده از سوی رسانه‌های اجتماعی و … طلاق دیگر امری غیرعادی تلقی نمی‌شود و به‌ویژه در خانواده‌هایی که زن و شوهر مدام با نگرانی‌های مالی قابل توجه و عدم سازگاری با یک‌دیگر مواجه‌اند، این امر تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. حتی همسرانی که بسیار متعهد و به اصول اخلاقی پایبند هستند نیز ممکن است به دلایل مختلف ناگزیر از طلاق شوند.

شاید برای بسیاری از ما این سؤال ایجاد شود که چه عواملی سبب شکست زندگی مشترک می‌شود. در این مطلب به ۱۶ مورد از عواملی که آمار طلاق را افزایش می‌دهند اشاره خواهیم کرد. شاید برخی افراد یک یا چند مورد از این عوامل را در زندگی خود داشته باشند، اما به دلایلی به زندگی‌شان آسیبی وارد نشده باشد. با این حال بهتر است عوامل مشاوره طلاق را بشناسید و آگاهانه زندگی کنید.افرادی که در اوایل جوانی ازدواج می‌کنند، بیش از دیگران در معرض طلاق قرار می‌گیرند. درست است که ازدواج با همکلاسی دوران مدرسه ممکن است رؤیایی به نظر برسد، اما واقعیت این است که معمولا ازدواج در سنین بیست و چند سالگی به بالا، از پایداری و دوام بیشتری برخوردار است. با توجه به مطالعات انجام‌شده، افرادی که ازدواج را تا ۲۵ سالگی به تأخیر می‌اندازند، تا ۲۴ درصد کمتر با خطر طلاق روبه‌رو هستند.

۲. ازدواج‌های قبلی

بر اساس مطالعات انجام‌شده خطر طلاق با هربار ازدواج تا حدی افزایش می‌یابد. بنابراین ازدواج‌های دوم و سوم بیشتر در معرض طلاق هستند. بسیاری از افراد بلافاصله پس از طلاق، بدون اینکه به‌طور کامل از ازدواج اول و شکست ناشی از آن بهبود یافته باشند وارد رابطه‌ی دیگری می‌شوند. برای برخی دیگر حفظ ازدواج دوم به دلیل فقدان یک خانواده‌ی منسجم دشوارتر است.

۵. داشتن فرزندان زیاد (به‌ویژه فرزندان چندقلو)

فرزندان زیباترین موهبت زندگی هستند، اما خانواده‌هایی که با داشتن فرزندان دو یا چندقلو باز هم به فکر بچه‌دار شدن هستند باید بدانند که زندگی مشترک‌شان با مشکل روبه‌رو خواهد شد. چندقلوها به زمان، انرژی و پول بیشتری نیاز دارند. بسیاری از این خانواده‌ها در آینده از نظر مالی دچار مشکل می‌شوند و این موضوع احتمال طلاق را به‌راحتی افزایش می‌دهد.خود را در این دعوا محق می‌داند و تمام تقصیرها را به گردن همسر جوانش می‌اندازد، "هنوز بچه‌ای بیش نیست، تازه ۱۷ سالش شده و از زندگی چیزی نمی‌داند او به جز کتک زبان دیگری نمی‌فهمد".

 دخترک که در اوایل دوره جوانی با تلخ‌ترین تجربه زندگی خود مواجه شده، می‌گوید: اهل زندگی نبود، نه کاری، نه درآمدی، فقر بر زندگی ما حاکم بود و اگر این چند سال نیز دوام آوردم به خاطر حمایت مالی خانواده‌ام بود، همه اش دنبال خوشگذرانی بود و وقتی به او اعتراض می کردم جز کتک جوابی نداشتم.

طلاق بعنوان زشت‌ترین پدیده اجتماعی در سال‌های اخیر در استان اردبیل روند رو به رشدی یافته است، در دهه‌های گذشته با توجه به بافت سنتی و مذهبی اردبیل بندرت خبری از طلاق و جدایی بود اما از حدود  ۲ دهه اخیر این روند سرعت گرفته و اکنون به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است.

 بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۷۵ از هر ۲۵ ازدواج در استان اردبیل یک مورد به طلاق منجر می‌شد اما این آمار هم اکنون به یک مورد طلاق در هر  چهار ازدواج افزایش یافته است. استان اردبیل دارای رتبه دوم کشور در سن طلاق و رتبه نخست در پدیده طلاق با کمترین مدت زمان زندگی مشترک می‌باشد.

بررسی روند افزایش طلاق در ۲۰ سال اخیر در استان اردبیل حکایت از این دارد که  ۴۰ درصد طلاق‌های انجام گرفته در این استان در سال اول زندگی مشترک و بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و این زنگ خطری برای استان است.

فقر و نبود مهارت زناشویی، عامل مهم افزایش طلاق در اردبیل

 

اما اینکه چرا  میزان و سرعت طلاق در استان اردبیل رو به فزونی است دلایل متعددی دارد. اما مسئولان و کارشناسان بر مشکلات اقتصادی، نبود مهارت زندگی و تعامل و تفاهم بین زوج‌های جوان و نیز در برخی موارد کودک همسری بیشتر تاکید دارند.

بهزاد ستاری ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۶ فقره علت برای طلاق در مراکز مشاوره این مرکز شناسایی شده گفت که مهم‌ترین این عوامل اعتیاد ، عدم مسئولیت‌پذیری همسر ، دخالت اطرافیان ، پایین بودن آستانه تحمل، ضعف در مهارت‌های زناشویی ، ضرب و شتم ، بیکاری ، ازدواج تحمیلی و عدم تامین نیازهای روانی و عاطفی بوده است.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم معتقد است که ریشه اصلی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در خانواده‌ها  ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

به گفته وی، در گذشته مسائل مالی در بروز اختلافات خانوادگی کم‌رنگ بود اما امروز در اکثر اختلافات و بروز آسیب‌های اجتماعی مسائل مالی و شرایط اقتصادی نامطلوب دخیل است.

وی اظهار داشت: مطابق بررسی‌هایی که از پرونده‌های موجود در دادگاه‌ها به‌عمل آمده، غالب مشکلات موجود مرتبط با مسائل مالی و اقتصادی است و باید توجه داشت که مشکلات فرهنگی در پی حل مسائل معیشتی و اقتصادی قطعا حل شدنی است.

فرزاد عین‌اللهی یک جامعه شناس در این باره گفت: مساله طلاق در حیات انسانی دارای جنبه‌های مختلفی است از یک جهت، پدیده‌ای حقوقی می‌باشد که در علم حقوق - به خصوص در بخش قانون مدنی - بررسی می‌شود و از جهت دیگر، پدیده‌ای اقتصادی است به این معنا که هم می‌تواند خانواده را به عنوان یک واحد اقتصادی بر پای دارد و هم به این معنا که یک عامل اقتصادی مانند مقدار درآمد خانواده  و به طور کلی فقر موجب از هم گسیختگی خانواده می‌شود.

تولید برق...
ما را در سایت تولید برق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیوا diizel بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت: 6:31

دیدگاه های کلی در طراحی ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری

در طراحی ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری پست علاوه بر درنظر گرفتن محل و ابعاد بازشوها و چگونگی ورود هوای مورد نیاز و خروج دود حاصل از دیزل ژنراتور ، پارامترهای شهری از قبیل ایجاد سروصدا و اقلیمی و همچنین همجواری‌ها در طرح معماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جایابی ساختمان دیزل اضطراری در محوطه پست :

در تعیین محل ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری عوامل ذیل تعیین‌کننده می‌باشند.

1-فاصله ساختمان دیزل ژنراتور استامفورد اضطراری از ساختمان کنترل.

ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری می‌بایست ضمن رعایت همجواری دارای فاصله مناسب با ساختمان کنترل و تابلوهای موجود در آن بوده و محل ساختمان به نحوی انتخاب شود که ضمن کاهش طول کابل‌کشی‌ها ،لرزش ، دود و صدای حاصل از کار دیزل در ساختمان کنترل در حد قابل قبول و در دامنه آسایش(مطابق با استانداردهای بین المللی ) باشد.

2-فاصله ساختمان دیزل ژنراتور با تجهیزات محوطه پست.

ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری می‌بایستی به نحوی در محوطه پست قرار‌گیرد که فاصله کافی را با محوطه نصب تجهیزات دارا باشد تا علاوه بر رعایت مسائل ایمنی ، آلودگی ناشی از دود خروجی دیزل نیز تاثیری بر تجهیزات نداشته باشد. در این خصوص می‌بایستی مسیر باد غالب در محل پست مشخص گردد.

3-تعیین مکان مناسب ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

از دیدگاه مسائل معماری و همجواری‌ها با فضای اطراف دقت کافی در تعیین محل ساختمان دیزل اضطراری بایستی انجام گردد.

4-دسترسی مناسب به ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

محل ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری می‌بایستی به نحوی تعیین گردد که از ساختمان کنترل و محوطه نصب تجهیزات پست دسترسی مناسبی به آن وجود داشته باشد.اطلاعات مورد نیاز جهت طراحی ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری :

برای طراحی ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری باید قبلاً اطلاعات ذیل تعیین شود:

• توپوگرافی زمین پست.

• جانمایی کلی محوطه پست و محل قرارگیری ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری پست.

• مشخصات و مقاومت خاک زمین پست.

• مصالح مورد استفاده در معماری منطقه.

• میزان و وضعیت نور مناسب و لازم در فضای داخل ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

• نحوه تهویه لازم هوا در ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

• اقلیم منطقه محل طراحی ( شامل یکی از دسته بندی های بزرگ ؛ گرم و خشک ، گرم و مرطوب ، معتدل ، سرد و خشک)

• نحوه دسترسی به ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری از محوطه.

• نوع و ابعاد تجهیزاتی که بایستی در داخل ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری مستقر گردد.

• خیابان کشی های اطراف ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

• زاویه بهینه تابش نور خورشید در منطقه ( با توجه به پهنه بندی شرایط اقلیمی ایران ).

• جهت و شدت بادهای منطقه.

• شتاب زلزله منطقه.

• طرز استقرار تجهیزات و پانلهای کنترل و مخزن سوخت در داخل یا خارج از ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری

• طرز استقرار کانالهای کابل در داخل ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری.

• بررسی مسیر کانال ارتباطی بین ساختمان دیزل ژنراتور و ساختمان کنترل و یا استفاده از دیگر کانالهای موجود در محوطه.

شاخص ها و پارامترهای طراحی :

مناطق معتدل و مرطوب:

• پیش بینی بام‌های شیب‌دار.

• پیش بینی آبروهای مناسب در اطراف سقف بنا و جمع‌آوری و هدایت آنها به زمین.

• استفاده از حدود 80 تا 120 سانتیمتر کرسی چینی از سطح زمین ( با توجه به سطح آبهای زیرزمینی)

• ایجاد کوران و تهویه هوا در بنا با تمهیدات لازم.

• استفاده از پلان ساده در طراحی.

• استفاده از مصالح تیپ و بومی منطقه.تهویه هوا

جهت خروج هوای آلوده ناشی از کار کرد دیزل ژنراتور اضطراری در ساختمان احتیاج به یک تا چند فن است.

همچنین استفاده از اگزوز مناسب با منبع اگزوز متناسب با حجم دود خروجی جهت کنترل خروج دود و جلوگیری از آلودگی صوتی نیز ضروری است.

همچنین تعبیه یک منبع گرم‌کننده اولیه جهت متعادل نگهداشتن دما در فصول سرد مورد نیاز است.

ابعاد و اصول معماری ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری :

به طور کلی هدف اصلی از ساختمان دیزل ژنراتور اضطراری حفاظت از تجهیزات تامین‌کننده برق اضطراری در مقابل برف و باران و یا تابش مستقیم نور خورشید و به طور کلی شرایط نامساعد جوی می باشد. لیکن علل دیگر نیز در ساخت بنای فوق مد نظر است.

مورد اول سروصدای ناشی از کارکرد دیزل ژنراتور است که هر چند مدت عملکرد آن بسیار محدود است ولی ممکن است موجب اخلال در کار پرسنل شاغل در پست گردد. بدیهی است با محصور نمودن دیزل ژنراتور در ساختمان جداگانه ، افت قابل توجهی در صدای دیزل ژنراتور ایجاد خواهد شد.

از طرف دیگر برخی روغنکاری‌ها موجب آلودگی در اطراف محوطه دیزل ژنراتور اضطراری می‌گردد که با محصور نمودن فضا  محدود خاصی جهت موارد فوق تعیین می شود. ذکر این نکته ضروریست که در اطراف دیزل ژنراتور رعایت فاصله جانبی مناسب الزامی است.

تولید برق...
ما را در سایت تولید برق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیوا diizel بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت: 5:45